Daar ben ik te oud voor

We zijn samen al een tijdje aan het sporten. Na een paar maanden trainen en opgemerkt te hebben dat Petra steeds meer praatjes krijgt. Besluit ik dat het tijd wordt om (weer) uit de comfort zone te treden. 

Zodra ik heb uitgelegd wat het nieuwe programma inhoudt. Komt opmerking ja maar daar ben ik toch te oud voor Frans. Waarop ik Petra er weer even aan herinner dat ze dit ook zei toen we de eerste keer begonnen met trainen. Dus eerst uit proberen en dan bepalen we wat wel en niet gaat.

Nou 30 min later is alles gelukt en blijkt dat sommige oefeningen zelfs nog makkelijker gingen dan gedacht. Hoe vaak daag jij jezelf nog uit?

Herken je dit patroon ook bij jezelf? Vind je het ook moeilijk om de juiste belastbaarheid te vinden bij het sporten? Bedenk dan het volgende we zijn nooit op zoek naar spierpijn. Dit is en moet nooit het doel zijn.

Wat we wel willen is testen of we steeds meer kunnen. Train je nu met 3×10 herhalingen? Stap is op naar 12 of 15. Til je momenteel 10 kg probeer is 12 kg. Dit mag ook bijvoorbeeld maar 1 set zijn en niet meteen alle 3.

Wat is voor jou een grote uitdaging in de sportschool?

Meer artikelen

Kan ik na mijn 50e nog spiermassa winnen?

Het verouderingsproces en spiermassa Het is een veelvoorkomende misvatting dat het onmogelijk is om na je 50e spiermassa op te bouwen.

Lees verder

Pijn of ongemak? begrijp het verschil en vind jezelf terug

Het verschil tussen pijn en fysiek ongemak is essentieel om de juiste aanpak te bepalen.

Lees verder

Waarom is kracht training zo belangrijk voor senioren?

Krachttraining we doen het allemaal steeds meer. Alleen de doelgroep die er het meeste baat bij heeft. Besteed hier doorgaans te weinig aandacht aan.

Lees verder

Active Life staat voor resultaat op het gebied van afvallen, spieropbouw en revalidatie. Samen voor resultaat!

Gratis proefles