Hoe vaak moet je eigenlijk eten op een dag en waarom? 

Hier gaan toch nog steeds wel een hoop hardnekkige verhalen rond. Je moet ontbijten om je stofwisseling op gang te brengen. Je moet 6x per dag eten om je verbranding op gang te houden. Wat is er nou waar en wat is er niet waar.

Dit is natuurlijk vooral afhankelijk van je totale daginname en die voor jou optimaal kunnen verdelen. Daarnaast een hele belangrijke factor wat werkt voor jou als persoon.

Ideaal is toch wel 4-6 maaltijden per dag. Dit is voornamelijk om een goede verdeling te kunnen maken van alle essentiële voedingsstoffen. Hoe minder maaltijden je namelijk nuttigt hoe moeilijker het wordt om alles in dag binnen te krijgen.

Dit zijn mijn 3 tips om voor jezelf te bepalen hoe je dit aan kan pakken.

  • Noteer een week lang wat je allemaal eet.
  • Maak onderscheid in maaltijden en gewoon snaaien.
  • Vind een balans tussen essentiële maaltijden (voeden) en onbelangrijke maaltijden (snaaien/vullen).

Hulp nodig reageer onder deze post en ik help je op weg.

Meer artikelen

Kan ik na mijn 50e nog spiermassa winnen?

Het verouderingsproces en spiermassa Het is een veelvoorkomende misvatting dat het onmogelijk is om na je 50e spiermassa op te bouwen.

Lees verder

Pijn of ongemak? begrijp het verschil en vind jezelf terug

Het verschil tussen pijn en fysiek ongemak is essentieel om de juiste aanpak te bepalen.

Lees verder

Daar ben ik te oud voor

We zijn samen al een tijdje aan het sporten. Na een paar maanden trainen en opgemerkt te hebben dat Petra steeds meer praatjes krijgt.

Lees verder

Active Life staat voor resultaat op het gebied van afvallen, spieropbouw en revalidatie. Samen voor resultaat!

Gratis proefles