Honger voorkomen

Ben jij ook bezig met afvallen? Heb je hierbij vaak nog steeds trek? Of krijg je het ondanks je calorietekort wel voor elkaar om vol te zitten. Wat hier enorm bij helpt zijn je keuzes in voeding.

Neem als voorbeeld de eiwitrijke producten en groenten en fruit. Deze voedingsmiddelen zijn vaak gezond en geven een hoge verzadiging. Neem daar tegen over een zak chips of een pak koekjes en dan heb je al snel weer honger. Deze keuzes kunnen dus van grote invloed zijn op je afval proces.

Dit betekent niet dat je geen enkel bakje chips meer mag eten. Sterker nog als die ene lekkernij nou wel in je voedingspatroon past houdt je dit doorgaans ook gewoon veel beter vol. Je zal minder snel de behoefte krijgen om te gaan snaaien en de hele voorraadkast leeg te snaaien als je gewoon elke dag wat lekkers mag.

Hoe comfortabeler jij je voelt in je proces hoe beter de kans op succes. Niemand wil alleen maar afzien tijdens het afvalproces met rijst, groente en kip. Dus pas het aan naar jou persoonlijke voorkeur en ga voor het succes op de lange termijn.

Meer artikelen

Kan ik na mijn 50e nog spiermassa winnen?

Het verouderingsproces en spiermassa Het is een veelvoorkomende misvatting dat het onmogelijk is om na je 50e spiermassa op te bouwen.

Lees verder

Pijn of ongemak? begrijp het verschil en vind jezelf terug

Het verschil tussen pijn en fysiek ongemak is essentieel om de juiste aanpak te bepalen.

Lees verder

Daar ben ik te oud voor

We zijn samen al een tijdje aan het sporten. Na een paar maanden trainen en opgemerkt te hebben dat Petra steeds meer praatjes krijgt.

Lees verder

Active Life staat voor resultaat op het gebied van afvallen, spieropbouw en revalidatie. Samen voor resultaat!

Gratis proefles