Waarom pijnlijke spieren niet horen bij ouder worden

Om meteen maar met de deur in huis te vallen. Ik train al jaren mensen van 55+ die allemaal binnen komen met stijve rug, kleine pijntjes en de dagelijkse bewegingen gaan niet meer zoals vroeger. Daarnaast lijkt traplopen op de mount everest en is een week skiën niks dan afzien en spierpijn of wordt überhaupt vermeden.

Dan gaan we kijken waar de verbeterpunten liggen op het gebied van kracht, stabiliteit en mobiliteit.

Kan jij deze 3 dingen nog?

  1. Op je knieën gaan zitten en weer opstaan zonder je handen te gebruiken?
  2. Soepel de trap op en af lopen
  3. Vrijuit bewegen denk hierbij aan wandelen, in de tuin werken, boodschappen sjouwen.

Door 2x per week 30 min te bewegen en uit de comfort zone te stappen en onder de juiste begeleiding de belastbaarheid weer op te bouwen. Zijn vele je voor gegaan om van deze klachten af te komen.

Ouder worden is geen excuus voor pijn bij bewegen.

Meer artikelen

Kan ik na mijn 50e nog spiermassa winnen?

Het verouderingsproces en spiermassa Het is een veelvoorkomende misvatting dat het onmogelijk is om na je 50e spiermassa op te bouwen.

Lees verder

Pijn of ongemak? begrijp het verschil en vind jezelf terug

Het verschil tussen pijn en fysiek ongemak is essentieel om de juiste aanpak te bepalen.

Lees verder

Daar ben ik te oud voor

We zijn samen al een tijdje aan het sporten. Na een paar maanden trainen en opgemerkt te hebben dat Petra steeds meer praatjes krijgt.

Lees verder

Active Life staat voor resultaat op het gebied van afvallen, spieropbouw en revalidatie. Samen voor resultaat!

Gratis proefles